Treceți la conținutul principal

"Earthly Paradise" - The modern art collection of Elizabeth and Alexander Kasser


When I visited Budapest last week I was lucky to see two important exhibitions, just a few days before their ending.

“From Degas to Picasso”, at the Museum of Fine Arts Budapest, plays host to 60 impressionist and modernist works from the Pushkin Museum of Fine Arts in Moscow. The exhibition, which includes pieces by some of the most well-known practitioners of the period including Gauguin, Manet, Picasso, Degas, Courbet, Cézanne, Rousseau, Toulouse-Lautrec, Van Gogh and Monet, is based on the collection of two prominent Russian collectors: Ivan Morozov (1871-1921) and Sergei Shchukin (1854-1936).


But it was the second exhibition that impressed me and touched my soul: “Earthly Paradise” from the National Gallery (the art collection of Elizabeth and Alexander Kasser, 102 works by 53 different artists such as Monet, Paul Signac, Renoir, Braque, Edmond Cross, André Derain, Alexej von Jawlensky, Alfred Sisley or Cézanne, Renoir, Maillol, Henry Moore, Modigliani, Matisse, Degas, Rodin). It brings me to the roots of art and its main purpose, the importance of the art of painting.. My whole art stands near the artists featured in this show and I believe this collection was created from the heart by the Kasser couple.

And last but not least, I want to mention that this exquisite exhibition was curated by Gábor Bellák, following the artists' routes while evoking Paradise on Earth in the different sections: Paradise on earth is nothing but nature as created by god. The images of nature show not only topographic units readily identifiable in European art, or sites of touristic interest, or landscapes emblematic of particular regions, but in many cases, universal symbols as well. Nature, capable of symbolizing the whole of creation with is order, structure, dynamics, and colours, represents the world itself… For the modern artist Nature offers an opportunity to retreat from the world, and also provides inspiration for creative work”…


Moise Kisling (1891-1953) / Landscape at St. Tropez, 1918

Below the same theme and place impressed me last year when I painted this oil on canvas…"Landscape at St. Tropez", 80 x 80 cm






Comentarii

Postări populare de pe acest blog

tatal meu, arhitect Augustin Presecan, de suflet... si de amintire...

Una dintre ultimele lui poze... eu asa il tin minte mai bine, cu barba... si-a lasat-o in ultimii ani stati la Moscova. Se scrie acum o carte despre Cluj, despre arhitectii urbanisti care au contribuit la ceea ce este acum urbea noastra, se afla si el in ea, ma bucura... fac in continuare o mica paranteza catre un articol de ziar aparut dupa revolutie pentru a-i schita sumar figura, pentru cei care nu au apucat sa il cunoasca.. din pacate si eu prea putin am putut sa povestesc cu el, a murit cand aveam 8 ani, el 45... i-am simtit lipsa tot timpul, chiar daca il aveam si il am cu mine in inima si gand peste tot... --> Mandrie a Tarii Motilor Arhitectul Augustin Presecan Exista oameni care desi au av ut o viata relativ scurta, prin lucrarile si operele lor au reusit sa impuna posteritatii un respect deosebit fata de memoria, de numele lor, niciodata uitat. Un astfel de om a fost, fara tagada, arhitectul Augustin Presecan, om de certa valoare profesionala, creator al...

"Din impas către un nou început" de Aurel-Dragos Munteanu

Aurel-Drago ş Munteanu Din impas către un nou început (text tradus din limba engleză şi îngrijit de Tudor B. Munteanu) S-ar părea că trăim într-o lume avansată şi gata depăşită, în care totul e “după” sau “post-” altceva. Sfărşitul istoriei a fost proclamat, cu toate că motoarele sale nu au lucrat niciodată atât de energic. Postmodernismul şi post-postmodernismul caracterizează stări atât de fluente, încât nici un concept nu le poate determina conţinutul în mod adecvat. Dacă avem de-a face într-adevăr cu un punct terminus, este vorba mai degrabă de sfârşitul unei civilizaţii, adică de consumarea unui ciclu complet de scopuri şi mijloace pe care o parte a omenirii, Lumea Apuseană, le-a căutat şi le-a folosit pe parcursul ultimei jumătăţi de mileniu. Să numim această eră “umanismul” de dragul clarităţii, asumându-ne totodată riscul unei critici acerbe din partea celor care văd în asta numai “o ideologie burgheză – doctrina valorizării «omului» în sine, care ignoră diferen...

“Natura, ca stare de spirit si expresie”

Impresionismul, curentul care a schimbat cursul evolutiv al artelor, inceputul unei noi etape si care ne introduce totodata in problematica artelor vizuale al e secolului XX a fost un reper pentru lucrarile mele. Chiar daca ramine un concept studiat si clasat in acelasi timp el continua din adincurile subconstientului sa imi dicteze anumite traiecte si imagini. “Natura, ca stare de spirit si expresie” este o obsesie ce se regaseste de-a lungul unei intregi perioa de de creatie personala, incepind cu lucrarile cu o vadita tenta de inspiratie impresionista si post impresionista (din anii 1990 – 1991) si termini nd cu cele actuale, expresionist-abstracte. Lucrarile expuse alaturat se vor o retrospectiva a unei perioade parcurse, un drum in timp de zece ani si a unui concept asupra peisajului, a unor teme si idei care isi au originile izvorite din natura. Natura vie si in continua miscare, o natura precum apa curgatoare. O viziune concept ce m-a insotit mereu in creatia mea este s...