Treceți la conținutul principal

diferente

doua orase, doua mentalitati, doua tari vecine, mici mari diferente, Debrecen si Cluj, orase importante si cu pretentii culturale...

The MODEM Centre for Modern and Contemporary Art – Debrecen, Hungary: In September 2006 one of the largest and probably the most up-to-date modern and contemporary art gallery of the country and its greater region was opened. The MODEM is remarkably suitable for being the centre of modern and contemporary international art life in Central Europe according to its size, position and architectural conditions.

si Clujul nost':

Clujul - capitala culturala a Transilvaniei

29/10/2008

destinatar: Domnului Emil Boc, primarul municipiului Cluj-Napoca; Domnului Alin Tişe, preşedintele Consiliului Judeţean Cluj; Doamnelor şi Domnilor consilieri locali şi judeţeni


Scrisoare deschisă
Domnului Emil Boc, primarul municipiului Cluj-Napoca,
Domnului Alin Tişe, preşedintele Consiliului Judeţean Cluj
Doamnelor şi domnilor consilieri locali şi judeţeni

Ne adresăm Domniilor voastre ca edili ai Clujului, municipiu care se vrea a fi, cu tot dreptul, capitala culturală a Transilvaniei. Dar această titulatură obligă. Iar, în condiţiile date, ea nu are o acoperire materială.
Clujul nu are o sală de congrese şi de conferinţe.
Clujul nu are o sală de manifestări culturale multifuncţională, dotată cu instalaţiile aferente.
Clujul nu are o sală de concerte.
Clujul nu are un spaţiu expoziţional adecvat.
Clujul nu are o casă municipală de cultură corespunzătoare.
Filarmonica Transilvania nu are un sediu.

Toate acestea ar putea fi comasate într-un singur Palat al Culturii, care ar trebui să fie construit în inima municipiului, pentru municipiu.
Sunteţi în măsură a lua deciziile necesare înfăptuirii unui asemenea aşezământ cultural.
Vă rugăm să înscrieţi aceste doleanţe pe listele dumneavoastră de priorităţi.

Marius Tabacu – directorul Filarmonicii de Stat „Transilvania”
Adrian Pop – rectorul Academiei de Muzică „Gh. Dima”
Ioan Sbârciu – preşedintele Universităţii de Artă şi Design Cluj-Napoca

Pentru a vedea documentul original va rugam sa urmati:

http://www.petitieonline.ro/docs/petitie-Clujul-capitala-culturala-a-Transilvaniei.jpg


ce sa mai spunem? ca Filarmonica Transilvania inca nu are un sediu propriu?

diferente diferente...


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

tatal meu, arhitect Augustin Presecan, de suflet... si de amintire...

Una dintre ultimele lui poze... eu asa il tin minte mai bine, cu barba... si-a lasat-o in ultimii ani stati la Moscova. Se scrie acum o carte despre Cluj, despre arhitectii urbanisti care au contribuit la ceea ce este acum urbea noastra, se afla si el in ea, ma bucura... fac in continuare o mica paranteza catre un articol de ziar aparut dupa revolutie pentru a-i schita sumar figura, pentru cei care nu au apucat sa il cunoasca.. din pacate si eu prea putin am putut sa povestesc cu el, a murit cand aveam 8 ani, el 45... i-am simtit lipsa tot timpul, chiar daca il aveam si il am cu mine in inima si gand peste tot... --> Mandrie a Tarii Motilor Arhitectul Augustin Presecan Exista oameni care desi au av ut o viata relativ scurta, prin lucrarile si operele lor au reusit sa impuna posteritatii un respect deosebit fata de memoria, de numele lor, niciodata uitat. Un astfel de om a fost, fara tagada, arhitectul Augustin Presecan, om de certa valoare profesionala, creator al...

"Din impas către un nou început" de Aurel-Dragos Munteanu

Aurel-Drago ş Munteanu Din impas către un nou început (text tradus din limba engleză şi îngrijit de Tudor B. Munteanu) S-ar părea că trăim într-o lume avansată şi gata depăşită, în care totul e “după” sau “post-” altceva. Sfărşitul istoriei a fost proclamat, cu toate că motoarele sale nu au lucrat niciodată atât de energic. Postmodernismul şi post-postmodernismul caracterizează stări atât de fluente, încât nici un concept nu le poate determina conţinutul în mod adecvat. Dacă avem de-a face într-adevăr cu un punct terminus, este vorba mai degrabă de sfârşitul unei civilizaţii, adică de consumarea unui ciclu complet de scopuri şi mijloace pe care o parte a omenirii, Lumea Apuseană, le-a căutat şi le-a folosit pe parcursul ultimei jumătăţi de mileniu. Să numim această eră “umanismul” de dragul clarităţii, asumându-ne totodată riscul unei critici acerbe din partea celor care văd în asta numai “o ideologie burgheză – doctrina valorizării «omului» în sine, care ignoră diferen...

“Natura, ca stare de spirit si expresie”

Impresionismul, curentul care a schimbat cursul evolutiv al artelor, inceputul unei noi etape si care ne introduce totodata in problematica artelor vizuale al e secolului XX a fost un reper pentru lucrarile mele. Chiar daca ramine un concept studiat si clasat in acelasi timp el continua din adincurile subconstientului sa imi dicteze anumite traiecte si imagini. “Natura, ca stare de spirit si expresie” este o obsesie ce se regaseste de-a lungul unei intregi perioa de de creatie personala, incepind cu lucrarile cu o vadita tenta de inspiratie impresionista si post impresionista (din anii 1990 – 1991) si termini nd cu cele actuale, expresionist-abstracte. Lucrarile expuse alaturat se vor o retrospectiva a unei perioade parcurse, un drum in timp de zece ani si a unui concept asupra peisajului, a unor teme si idei care isi au originile izvorite din natura. Natura vie si in continua miscare, o natura precum apa curgatoare. O viziune concept ce m-a insotit mereu in creatia mea este s...