Treceți la conținutul principal

"Peisajul - stare de spirit si expresie"

My doctorate thesis is the result of a long creation period where
nature, the landscape had influenced my personal creation style. It
also represents the corollary of a programmatically developed
activity, ever since finishing the academic studies and until today.
The matter of the landscape as a state of mind is a very vast domain
in essence. This work represents a synthesis of my artistic and
expression research of the last years.
The theme of the doctorate thesis is a development and a
continuation of the licentiate’s degree work, implicitly of the postgraduate
studies, with a subject which fascinates me and
communicates new ways of plastic expression. The essential
motivation of choosing this analysis theme comes from my belief on
the force of expression of the landscape, the simple message of
nature and its echo in our souls, the state of mind conveyed by the
landscape (whether on a macro or micro level), as well as from the
necessity of recognizing the decisive role of the impressionist and
post impressionist movement in the major artistic 20th century or
contemporary processes.
My motivation is purely pictorial, it is the art of turning the
landscape into a wonderful state of mind... for further reading the summary of my doctorate thesis on UAD's site


Teza mea de doctorat este rodul unei lungi perioade de creatie,
în care natura, peisajul, si-au pus amprenta asupra stilului meu
artistic propriu. Totodata, ea reprezinta corolarul unei activitati
programatic dezvoltate, de la terminarea studiilor academice si pâna
în prezent.
Problematica peisajului ca stare de spirit este un câmp foarte
vast în esenta. Lucrarea de fata prezinta o sinteza a cautarilor mele
artistice si de expresie din ultimii ani.
Tema tezei de doctorat reprezinta o dezvoltare, o continuare a
lucrarii de licenta, implicit a studiilor postuniversitare, având un
subiect care ma fascineaza si îmi comunica noi modalitati de
expresie plastica. Motivatia esentiala a alegerii acestei teme de
analiza plastica decurge din convingerea mea asupra fortei de
expresie a peisajului, a mesajului simplu pe care natura îl poarta si
ecoul ei repercutat în sufletul nostru, a starii de spirit pe care peisajul
o transmite, fie la nivel macro fie la un nivel micro, cât si a necesitatii
recunoasterii rolului determinant al curentului impresionist si
postimpresionist în procesele artistice majore ale secolului XX sau
cele contemporane.
Motivatia mea este pur picturala, este arta de a face din
peisaj o minunata stare de spirit... mai departe pe site-ul UAD

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

tatal meu, arhitect Augustin Presecan, de suflet... si de amintire...

Una dintre ultimele lui poze... eu asa il tin minte mai bine, cu barba... si-a lasat-o in ultimii ani stati la Moscova. Se scrie acum o carte despre Cluj, despre arhitectii urbanisti care au contribuit la ceea ce este acum urbea noastra, se afla si el in ea, ma bucura... fac in continuare o mica paranteza catre un articol de ziar aparut dupa revolutie pentru a-i schita sumar figura, pentru cei care nu au apucat sa il cunoasca.. din pacate si eu prea putin am putut sa povestesc cu el, a murit cand aveam 8 ani, el 45... i-am simtit lipsa tot timpul, chiar daca il aveam si il am cu mine in inima si gand peste tot... --> Mandrie a Tarii Motilor Arhitectul Augustin Presecan Exista oameni care desi au av ut o viata relativ scurta, prin lucrarile si operele lor au reusit sa impuna posteritatii un respect deosebit fata de memoria, de numele lor, niciodata uitat. Un astfel de om a fost, fara tagada, arhitectul Augustin Presecan, om de certa valoare profesionala, creator al...

"Din impas către un nou început" de Aurel-Dragos Munteanu

Aurel-Drago ş Munteanu Din impas către un nou început (text tradus din limba engleză şi îngrijit de Tudor B. Munteanu) S-ar părea că trăim într-o lume avansată şi gata depăşită, în care totul e “după” sau “post-” altceva. Sfărşitul istoriei a fost proclamat, cu toate că motoarele sale nu au lucrat niciodată atât de energic. Postmodernismul şi post-postmodernismul caracterizează stări atât de fluente, încât nici un concept nu le poate determina conţinutul în mod adecvat. Dacă avem de-a face într-adevăr cu un punct terminus, este vorba mai degrabă de sfârşitul unei civilizaţii, adică de consumarea unui ciclu complet de scopuri şi mijloace pe care o parte a omenirii, Lumea Apuseană, le-a căutat şi le-a folosit pe parcursul ultimei jumătăţi de mileniu. Să numim această eră “umanismul” de dragul clarităţii, asumându-ne totodată riscul unei critici acerbe din partea celor care văd în asta numai “o ideologie burgheză – doctrina valorizării «omului» în sine, care ignoră diferen...

“Natura, ca stare de spirit si expresie”

Impresionismul, curentul care a schimbat cursul evolutiv al artelor, inceputul unei noi etape si care ne introduce totodata in problematica artelor vizuale al e secolului XX a fost un reper pentru lucrarile mele. Chiar daca ramine un concept studiat si clasat in acelasi timp el continua din adincurile subconstientului sa imi dicteze anumite traiecte si imagini. “Natura, ca stare de spirit si expresie” este o obsesie ce se regaseste de-a lungul unei intregi perioa de de creatie personala, incepind cu lucrarile cu o vadita tenta de inspiratie impresionista si post impresionista (din anii 1990 – 1991) si termini nd cu cele actuale, expresionist-abstracte. Lucrarile expuse alaturat se vor o retrospectiva a unei perioade parcurse, un drum in timp de zece ani si a unui concept asupra peisajului, a unor teme si idei care isi au originile izvorite din natura. Natura vie si in continua miscare, o natura precum apa curgatoare. O viziune concept ce m-a insotit mereu in creatia mea este s...